Modejätten öppnar e-handel i 2000 butiker

Rustar upp i 48 länder.

Vi på Ehandel.se har vid flera tillfällen kunnat rapportera om den spanska H&M-konkurrenten Zaras framfart på e-handelsområdet. Företaget har bland annat satsat på personallösa butiker och snabba leveranser.

LÄS ÄVEN: Zara börjar med leveranser inom två timmar

Annons
Annons

Och som moderbolaget Inditex nyligen meddelade i samband med släppet av sin årsrapport, är det fortsatt fokus på e-handeln som gäller.

LÄS ÄVEN: H&M-rivalens moderbolag säljer online för 26 miljarder

Hoppas kunna dra ner på rean

Nu rapporterar Dagens industri, med hänvisning till Wall Street Journal, att Zara ska lansera e-handel i 2 000 butiker på totalt 48 marknader. Det innebär att det framöver ska gå att e-handla på plats i de aktuella butikerna.

- Tanken är att om ett plagg är slut i e-handelsbutiken, men finns i en butik i närheten av kunden, så ska butiken kunna skicka hem varan till kunden istället, skriver Dagens industri.

Eftersom kunden på så sätt snabbare ska kunna få tillgång till sin efterfrågade vara, är Zaras senaste e-handelsmanöver tänkt att öka leda till att fler varor kan säljas till fullpris. Satsningen beräknas vara genomförd i slutet av året.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!