Jollyroom upprepar förra årets reasuccé

Precis som ifjol förlänger e-handelsföretaget Black Friday med en hel vecka.

På fredag är det dags för fenomenet och konceptet Black Friday. Dagen som utvecklats till att bli den största konsumtions- och readagen i USA. Även i Europa och i Sverige blir dagen allt större, och medan vissa inte alls är förtjusta i vad som komma skall, väljer andra att hoppa på tåget.

Vissa genom att kampanja under fredagen och andra under hela helgen fram till och med efterföljande Cyber Monday. Men det finns de som tar det ytterligare ett steg längre. Redan förra året valde Jollyroom att klämma till med en hel vecka, likt Amazon. Något man gör även i år.

Annons

– Ifjol ville vi få fler e-handlare att omfamna konceptet kring Black Friday på den nordiska marknaden men samtidigt höja ribban. Vi ville förknippas med de stora internationella aktörerna och erbjuda våra konsumenter kampanjer som är minst lika bra som de amerikanska, säger Ole Sauar, VD på Jollyroom.

Dubblade trafik och försäljning

Kampanjen drog igång söndagen den 22 november och pågår fram till söndagen den 29 november. Precis som förra året har Jollyroom valt att kalla sin satsning för ”Black Week", och man hoppas på samma rusning som förra året.

– Både vår trafik och försäljning fördubblades i förhållande till hur en genomsnittlig vecka ser ut för oss. Vi ville därför återupprepa Black Week-konceptet då vi fick så oerhört uppskattad respons från våra kunder. Black Friday-fenomentet har vuxit och blivit väldigt stort, vilket medför att kunderna numera förväntar sig riktigt bra erbjudanden, säger Ole Sauar.

Annons