Annons

Jollyroom upprepar förra årets reasuccé

Jollyroom upprepar förra årets reasuccé

2015-11-23 09:18

Precis som ifjol förlänger e-handelsföretaget Black Friday med en hel vecka.

På fredag är det dags för fenomenet och konceptet Black Friday. Dagen som utvecklats till att bli den största konsumtions- och readagen i USA. Även i Europa och i Sverige blir dagen allt större, och medan vissa inte alls är förtjusta i vad som komma skall, väljer andra att hoppa på tåget.

Vissa genom att kampanja under fredagen och andra under hela helgen fram till och med efterföljande Cyber Monday. Men det finns de som tar det ytterligare ett steg längre. Redan förra året valde Jollyroom att klämma till med en hel vecka, likt Amazon. Något man gör även i år.

Annons
Annons
– Ifjol ville vi få fler e-handlare att omfamna konceptet kring Black Friday på den nordiska marknaden men samtidigt höja ribban. Vi ville förknippas med de stora internationella aktörerna och erbjuda våra konsumenter kampanjer som är minst lika bra som de amerikanska, säger Ole Sauar, VD på Jollyroom.

Dubblade trafik och försäljning

Kampanjen drog igång söndagen den 22 november och pågår fram till söndagen den 29 november. Precis som förra året har Jollyroom valt att kalla sin satsning för ”Black Week", och man hoppas på samma rusning som förra året.

– Både vår trafik och försäljning fördubblades i förhållande till hur en genomsnittlig vecka ser ut för oss. Vi ville därför återupprepa Black Week-konceptet då vi fick så oerhört uppskattad respons från våra kunder. Black Friday-fenomentet har vuxit och blivit väldigt stort, vilket medför att kunderna numera förväntar sig riktigt bra erbjudanden, säger Ole Sauar.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

Annons
Annons
App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

CityGross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

CityGross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Annons
Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Färre butiker och jobbtillfällen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta