Ny webbutik har öppnat: ”Redan risk för att lagret tar slut”

"Utforskar alla olika möjligheter".

I oktober berättade vi om ett nytt svenskt online-only friluftsmärke döpt till Norra, som inom kort skulle få en egen nätbutik. Men innan den egna e-handeln var på plats testade man sina vingar genom en kampanj på Kickstarter. 

LÄS ÄVEN: Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Annons
Annons

Affärsidén till Norra grundar sig i att skapa friluftskläder i hög kvalitet av återvunna och ekologiska material. När det var 22 dagar kvar på kampanjen planerade bolaget för den nya e-handeln. 

- Vi håller på och planerar framåt och vi tittar bland annat på vilken e-handelsplattform vi ska välja. Det är mycket att tänka på här och väga vilka fördelar och nackdelar de olika plattformarna har, sa företaget under kampanjtiden. 

Men nu är tiden inne. Norra har äntligen lanserat sin efterlängtade e-handel, Norraoutdoor.com.

- Tack vare alla grymma supportar på Kickstarter kunde vi producera vår första produkt, friluftsbyxan Ljung. Och efter en lång väntan har vi äntligen fått hem första produktionen. Det innebär även att vi nu har öppnat portarna till vår egna webbshop, säger Jacob von Matern, grundare av Norra, till Ehandel.se och tillägger:

- Det är otroligt hur smidigt det är idag att sätta upp egen webshop. Nu utforskar vi alla olika möjligheter som finns med funktioner som man kan koppla på. Allt från bland annat marknadsföring, system som gör det lättare för kunden att shoppa, hur man kan presentera produkter på sidan och hur man kan integrera plattformen med andra plattformar. Den här tiden är så sjukt spännande, det är så mycket som händer! 

LÄS ÄVEN: Nya online-märket: "Extremt spännande med kickstartern"

Samtidigt som Norra är glada över att äntligen ha en egen webbutik och att optimera den till den bästa versionen, jobbar de för fullt med nästa produkt. 

- Nästa plagg blir en t-shirt i merinoull och tencel och den beräknas komma någon gång i slutet på sommaren och början på hösten, säger Jacob. 

Annons
Annons

Innan företaget öppnade upp e-handelsbutiken tog de in förbeställningar från ivriga kunder. 

- Försäljningen har varit över förväntan, vi öppnade i början av veckan och det finns redan risk för att lagret kommer att ta slut.

Hur har ni lyckats nå så många kunder bara på några dagar? 

- Vi marknadsförde oss lite på Facebook och Instagram, men förbeställningarna har nog också gett ringar på vattnet, svarar han. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!