Logistikbolagen tror starkt på Zlatans nya e-handel

E-handel är en lagsport och för att hålla kunderna nöjda gäller det att logistiken fungerar.

I förra veckan lanserade Zlatan Ibrahimovic sitt sportklädesvarumärke A-Z tillsammans med den norska klädkoncernen Varner. Och det är inte bara på fotbollsplanen som världstjärnan måste kunna lita på sina lagkamrater, utan även i e-handelsvärlden.

Bland annat har Aditro Logistics fått ansvaret för att hjälpa A-Z Sportwear med logistiken. Något som innebär att logistikföretaget, som sedan tidigare samarbetar med Varner, ser till kläderna packas för att sedan skickas vidare ut i världen.

Annons
Annons

– Det är en imponerande satsning från både legendaren Zlatan och Varner-gruppen, som mycket väl kan bli ett av Sveriges största e-handelsbolag säger Matthias Kettelhoit, VD Aditro Logistics AB.

Valfrihet i leveranserna

En annan samarbetspartner i Zlatans e-handelssatsning är PostNord, som förutom att hantera leveranserna i hela Norden, även varit med som en av logistikrådgivarna under förberedelserna.

Som vi sett prov på tidigare vill kunderna i allt större utsträckning kunna välja hur och var deras köp levereras och det är något som A-Z hoppas kunna tillgodose genom att bland annat ge kunden möjlighet att välja utlämningsställe.

– Konsumenterna blir allt mer kräsna och när man lanserar en ny sajt är det extra viktigt att ta hänsyn till konsumenternas helhetsupplevelse och ge dem valfrihet i leveranserna. Det är precis vad A-Z har gjort, säger Arne Andersson, e-handelsexpert på PostNord.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!