Tictail öppnar fysisk butik i New York

Den svenska e-handelsplattformen har öppnat en butik på Manhattan där lokala e-handlare kan visa upp sina produkter.

När Tictail bestämde sig för att öppna kontor och expandera i USA använde man sig bland annat av pop up-butiker i New York för att sprida ordet. Något man gjort även i Paris och i Stockholm, nu har Tictail bestämt sig för en lite mer permanent lösning.

Den svenska e-handelsplattformen, som i höstas tog in 190 miljoner kronor i riskkapital, har nämligen öppnat en fysisk butik på Lower East Side på Manhattan i New York, skriver Breakit.

Annons
Annons

Inte bara en e-handelsplattform

Butiken har fått namnet Tictail Market New York och här är tanken att lokala företagare och e-handlare ska få en chans att synas.

– Vi har alltid sett oss själva som mer än en e-handelsplattform. Vårt jobb är att hjälpa varumärken på Tictail att växa – genom den här butiken skapar vi ytterligare en kontaktyta för folk att upptäcka det otroliga community som finns på vår plattform, säger bolagets vd och medgrundare Carl Waldekranz till Breakit.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!