Annons

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott ANNA UROMBI, MALIN JUNGERSTEDT OCH STINA ERIKSSON, MEDGRUNDARNA AV ADDTRULY

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott

2016-09-08 10:27

Investeringsbolaget är med på tåget när välgörenhetsplattformen AddTruly plockar in 2 miljoner kronor.

Wellstreet, med de kända e-handelsprofilerna Sïmon Saneback och Mikael Wintzell, har haft fullt upp sedan lanseringen i våras. Investeringsbolaget har bland annat pumpat in pengar i Storebadge, shoppingappen Reve och e-handlaren Frontmen.

Nu är det dags igen och tillsammans med affärsänglarna Bo Mattsson och Lennart Grebelius stoppar man nu in 2 miljoner kronor i nystartade AddTruly. En plattform som gör det enklare för e-handlare och kunder att donera pengar till ideella organisationer som är kopplade till verksamheten.

– AddTruly kommer att förändra hur företag jobbar med välgörenhet på ett helt nytt och innovativt sätt. Vi tror på derasidé och deras förutsättningar för att lyckas, säger Sïmon Saneback, medgrundare och partner på Wellstreet.

Fokus på mindre gräsrotsorganisationer

Det som skiljer AddTruly från liknande koncept är att man istället för att fokusera på större organisationer har valt att stötta mindre gräsrotsorganisationer som på ett långsiktigt sätt arbetar med att lösa några av de viktigaste samhällsutmaningarna.

Annons
Annons

AddTruly har betatestat sin plattform med en handfull pilotkunder och tekniska leverantörer under det senaste året och i samband med investeringen öppnar man upp den på bred front. För pengarna ska Addtruly fortsätta att utveckla sin plattform.

– Vi vill revolutionera hela idén om välgörenhet och vidareutveckla vår plattform som ska fungera som en brygga mellan företagens engagemang och alla de viktiga gräsrotsorganisationerna som arbetar aktivt med samhällsförbättring i världen. Det ska vara win-win, säger Anna Urombi, VD och medgrundare av AddTruly.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta