Annons

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott ANNA UROMBI, MALIN JUNGERSTEDT OCH STINA ERIKSSON, MEDGRUNDARNA AV ADDTRULY

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott

2016-09-08 10:27

Investeringsbolaget är med på tåget när välgörenhetsplattformen AddTruly plockar in 2 miljoner kronor.

Wellstreet, med de kända e-handelsprofilerna Sïmon Saneback och Mikael Wintzell, har haft fullt upp sedan lanseringen i våras. Investeringsbolaget har bland annat pumpat in pengar i Storebadge, shoppingappen Reve och e-handlaren Frontmen.

Nu är det dags igen och tillsammans med affärsänglarna Bo Mattsson och Lennart Grebelius stoppar man nu in 2 miljoner kronor i nystartade AddTruly. En plattform som gör det enklare för e-handlare och kunder att donera pengar till ideella organisationer som är kopplade till verksamheten.

– AddTruly kommer att förändra hur företag jobbar med välgörenhet på ett helt nytt och innovativt sätt. Vi tror på derasidé och deras förutsättningar för att lyckas, säger Sïmon Saneback, medgrundare och partner på Wellstreet.

Fokus på mindre gräsrotsorganisationer

Det som skiljer AddTruly från liknande koncept är att man istället för att fokusera på större organisationer har valt att stötta mindre gräsrotsorganisationer som på ett långsiktigt sätt arbetar med att lösa några av de viktigaste samhällsutmaningarna.

Annons
Annons

AddTruly har betatestat sin plattform med en handfull pilotkunder och tekniska leverantörer under det senaste året och i samband med investeringen öppnar man upp den på bred front. För pengarna ska Addtruly fortsätta att utveckla sin plattform.

– Vi vill revolutionera hela idén om välgörenhet och vidareutveckla vår plattform som ska fungera som en brygga mellan företagens engagemang och alla de viktiga gräsrotsorganisationerna som arbetar aktivt med samhällsförbättring i världen. Det ska vara win-win, säger Anna Urombi, VD och medgrundare av AddTruly.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta