Annons

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott ANNA UROMBI, MALIN JUNGERSTEDT OCH STINA ERIKSSON, MEDGRUNDARNA AV ADDTRULY

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott

2016-09-08 10:27

Investeringsbolaget är med på tåget när välgörenhetsplattformen AddTruly plockar in 2 miljoner kronor.

Wellstreet, med de kända e-handelsprofilerna Sïmon Saneback och Mikael Wintzell, har haft fullt upp sedan lanseringen i våras. Investeringsbolaget har bland annat pumpat in pengar i Storebadge, shoppingappen Reve och e-handlaren Frontmen.

Nu är det dags igen och tillsammans med affärsänglarna Bo Mattsson och Lennart Grebelius stoppar man nu in 2 miljoner kronor i nystartade AddTruly. En plattform som gör det enklare för e-handlare och kunder att donera pengar till ideella organisationer som är kopplade till verksamheten.

– AddTruly kommer att förändra hur företag jobbar med välgörenhet på ett helt nytt och innovativt sätt. Vi tror på derasidé och deras förutsättningar för att lyckas, säger Sïmon Saneback, medgrundare och partner på Wellstreet.

Fokus på mindre gräsrotsorganisationer

Det som skiljer AddTruly från liknande koncept är att man istället för att fokusera på större organisationer har valt att stötta mindre gräsrotsorganisationer som på ett långsiktigt sätt arbetar med att lösa några av de viktigaste samhällsutmaningarna.

Annons
Annons

AddTruly har betatestat sin plattform med en handfull pilotkunder och tekniska leverantörer under det senaste året och i samband med investeringen öppnar man upp den på bred front. För pengarna ska Addtruly fortsätta att utveckla sin plattform.

– Vi vill revolutionera hela idén om välgörenhet och vidareutveckla vår plattform som ska fungera som en brygga mellan företagens engagemang och alla de viktiga gräsrotsorganisationerna som arbetar aktivt med samhällsförbättring i världen. Det ska vara win-win, säger Anna Urombi, VD och medgrundare av AddTruly.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Annons
Annons
Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Annons
Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta