Annons

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott ANNA UROMBI, MALIN JUNGERSTEDT OCH STINA ERIKSSON, MEDGRUNDARNA AV ADDTRULY

Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott

2016-09-08 10:27

Investeringsbolaget är med på tåget när välgörenhetsplattformen AddTruly plockar in 2 miljoner kronor.

Wellstreet, med de kända e-handelsprofilerna Sïmon Saneback och Mikael Wintzell, har haft fullt upp sedan lanseringen i våras. Investeringsbolaget har bland annat pumpat in pengar i Storebadge, shoppingappen Reve och e-handlaren Frontmen.

Nu är det dags igen och tillsammans med affärsänglarna Bo Mattsson och Lennart Grebelius stoppar man nu in 2 miljoner kronor i nystartade AddTruly. En plattform som gör det enklare för e-handlare och kunder att donera pengar till ideella organisationer som är kopplade till verksamheten.

– AddTruly kommer att förändra hur företag jobbar med välgörenhet på ett helt nytt och innovativt sätt. Vi tror på derasidé och deras förutsättningar för att lyckas, säger Sïmon Saneback, medgrundare och partner på Wellstreet.

Fokus på mindre gräsrotsorganisationer

Det som skiljer AddTruly från liknande koncept är att man istället för att fokusera på större organisationer har valt att stötta mindre gräsrotsorganisationer som på ett långsiktigt sätt arbetar med att lösa några av de viktigaste samhällsutmaningarna.

Annons
Annons

AddTruly har betatestat sin plattform med en handfull pilotkunder och tekniska leverantörer under det senaste året och i samband med investeringen öppnar man upp den på bred front. För pengarna ska Addtruly fortsätta att utveckla sin plattform.

– Vi vill revolutionera hela idén om välgörenhet och vidareutveckla vår plattform som ska fungera som en brygga mellan företagens engagemang och alla de viktiga gräsrotsorganisationerna som arbetar aktivt med samhällsförbättring i världen. Det ska vara win-win, säger Anna Urombi, VD och medgrundare av AddTruly.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

Annons
Annons
Kundernas beslutsångest är hög när de <nobr>e-handlar</nobr> till barn

Kundernas beslutsångest är hög när de e-handlar till barn

Vissa saker går snabbt att klicka hem, andra tar flera veckor.

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset söker:

Kundtjänstmedarbetare/Webadministratör

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta