NA-KD öppnar för fysiska butiker i Europa och USA

Jarno Vanhatapios senaste e-handelssatsning rullar vidare i den fysiska världen med en ny butik i Stockholm.

NA-KD lanserades i slutet av 2015 och började sin resa med att köpa upp ett antal mindre bolag, däribland Country-dreams och modeföretaget Rut&Circle. E-handelsbolaget räknar i år med att omsätta 140 miljoner kronor och har sammanlagt plockat in 55 miljoner kronor i riskkapital.

Nu rullar satsningen vidare, fast i den fysiska världen. Tidigare i år testade NA-KD konceptet med en pop up-butik i Göteborg och nu är det dags för ytterligare en i Mall of Scandinavia i Solna, rapporterar Breakit.

Annons
Annons

– Vi reflekterar inte särskilt mycket över att det är olika kanaler och det tror jag inte kunderna gör heller. Vi har snygga varor och då är det bara ett plus att finnas i verkligheten också, säger Jarno Vanhatapio.

Butikerna ingen förlustaffär

Utöver butiken i Stockholm finns planer på en butik i Tyskland och enligt Vanhatapio är satsningen delvis varumärkesbyggande. Han påpekar dock att de inte är någon förlustaffär och att butikerna ska ha en egen omsättning och gå med vinst.

– NA-KD kommer alltid att vara ”digital first” men samtidigt finns det kunder som gärna vill känna på kvalitén innan de köper något. Vi kommer att börja med städerna där vi har flest följare på sociala medier just nu: Stockholm, Berlin, München, London och Los Angeles, om rätt tillfälle och lokal dyker upp, säger Jarno Vanhatapio.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!